Bewoners Zeeheldenbuurt geven renovatie een ruime 8!

Bewoners Zeeheldenbuurt geven renovatie een ruime 8!

Afgelopen periode heeft Plegt-Vos in opdracht van Portaal woningen in de Zeeheldenbuurt mogen renoveren. Hier hebben we laten zien dat kostenbesparingen hand in hand kunnen gaan met bewonerstevredenheid.

Het goed luisteren naar wensen van bewoners en het slim combineren met de doelstellingen vanuit onze opdrachtgever vormden hiervoor de basis. Uiteindelijk heeft dit geresulteerd in een bewonerstevredenheid van 8,2. Een resultaat om trots op te zijn!


Samenwerking
Aan de Zeeheldenbuurt in Leiden heeft Plegt-Vos in samenwerking met Portaal, bewonerscommissie De Zeehelden en VOC (onderhoudsbedrijf van Portaal) 252 woningen en 3 bedrijfsruimten gerenoveerd. Het doel van deze opdracht was om deze woningen nog 20 jaar in stand te houden. De doelstelling was alleen realiseerbaar als zowel de buiten- als de binnenzijde gerenoveerd zouden worden. 

Werkzaamheden
De renovatiewerkzaamheden kwamen voort uit één vraag: Wat is nodig om de komende 20 jaar goed en veilig te kunnen wonen. De badkamers, keukens en toitletten kregen een renovatie en daarnaast werd er zorggedragen voor het schilderen, (deels) glas vervaning, vochtprobemen en voordeuren werden vervangen. 

In totaal zijn 258 adressen opgeknapt, 12 warmte isolatiepakketen aangebracht, 20 complete cv-installaties geïnstalleerd & 92 cv-ketels vervangen, 4 woningen zijn voorzien van geluidvoorrzetwanden, 1 woning is voorzien van 6 zonnepanelen, 37 keukens verbeterd & 86 keukens hersteld, 32 badkamerverbeteringen & 97 badkamers hersteld, 8 toiletverbeteringen & 55 toiletten hersteld, 17 zelf aangebrachte voorzieningen hersteld en 255 APK gas- en elektra-installaties uitgevoerd. 

Volledig transparant
Iedere woning werd digitaal opgenomen (bouwkundig en sociaal), zo had het uitvoerend personeel een goed overzicht van de werkzaamheden per woning. Ook de uitvoering inclusief co-makers werd digitaal aangestuurd en georganiseerd. Door deze vorm van digitalisering had de opdrachtgever volledig inzicht in opname en status van actiepunten. Volledige transparantie als basis voor een goede samenwerking. 

Communicatie
De bewonerscommunicatie werd verzorgd door Hakvoort, zowel richting Portaal als richting Plegt-Vos. Deze onafhankelijke positie van Hakvoort leverde bewoners één aanspreekpunt op die bovendien altijd in de wijk aanwezig was. 

Het uitvoerend personeel had veel plezier in het werk, goed contact met de huurders waardoor problemen snel op werden gelost. Geluidsoverlast werd zoveel mogelijk voorkomen.

En om niet te vergeten ... Iedere deeloplevering werd gevierd met een frietje en een ijsje voor alle samenwerkende partijen en natuurlijk de bewoners.


Tags

Bestaande bouw Renovatie Onderhoud

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Vind je het interessant om op de hoogte gehouden te worden van de laatste ontwikkelingen bij Plegt-Vos die betrekking hebben op jouw interessegebieden? Vul dan hieronder jouw naam en e-mailadres in en wij zorgen voor de rest!