3-jarig onderhoudscontract 9.000 huurwoningen

PlaatsLelystad
OpdrachtgeverCentrada
Periode2012- heden

In 2012 zijn woningcorporatie Centrada uit Lelystad en Plegt-Vos een driejarig contract aangegaan voor het uitvoeren van het dagelijks onderhoud aan alle 9.000 huurwoningen van Centrada. Voor de woningen verzorgt Plegt-Vos het klachtenonderhoud, mutatieonderhoud en het vraaggestuurd onderhoud. De samenwerking loopt nu een klein jaar.

Per jaar krijgt Centrada gemiddeld 6.000 reparatieverzoeken. De reparaties lopen uiteen van het recht hangen van een keukenkastje tot het opnieuw betegelen van een badkamer. De interne servicedienst van Centrada wordt vooral ingezet op kleine reparatieverzoeken met een hoog irritatiegehalte bij de bewoner. Voor het overige onderhoud is nu een overeenkomst gesloten met Plegt-Vos. Met de kennis
en expertise van Plegt-Vos op het gebied van vraaggestuurd onderhoud, verwacht Centrada een impuls te geven aan het woonplezier van haar huurders.

Centrada en Plegt-Vos hebben samen een proces ontwikkeld waarmee ze  in staat zijn om het onderhoud sneller en efficienter uit te voeren. Het volledige onderhoudsproces is daartoe gedigitaliseerd. Zodoende is er altijd inzicht in bijvoorbeeld kosten en planningen. Ook de onderhoudsmedewerkers worden digitaal aangestuurd via een PDA systeem. Via ditzelfde systeem vindt ook de terugkoppeling plaats zodat er altijd inzicht is in o.a. de uitgevoerde werkzaamheden en gebruikte materialen. Omdat er met vooraf afgestemde prijzen wordt gewerkt kan op deze wijze een accurate voorspelling worden gedaan over de te verwachten kosten in de toekomst. Op deze basis kunnen de komende jaren verdere verbeteringen worden geimplementeerd.