Persoonlijk contact

In haar vorige rol onderhield Jorien het contact voornamelijk via de telefoon en mail. Als Kopersbegeleider verloopt alles veel meer face-to-face. En dat persoonlijke aspect past heel goed bij haar: “Ik ben een echt mensenmens. Doordat ik de mensen nu vaak in het echt zie en spreek, begrijp ik hen nog beter. Want lichaamstaal en mimiek zeggen heel veel. In het begin moet ik het ijs nog weleens breken, waarna een ietwat terughoudende man of vrouw ineens veel opener wordt en zijn of haar wensen met mij deelt. Humor en een kop koffie werken altijd en maken het wel zo gezellig! Vanaf hier bouwen we het vertrouwen samen op.”

Afbeelding

Bruisende energie

Jorien merkt dat klanten het persoonlijke contact ook heel prettig vinden. En daar krijgt zij op haar beurt weer energie van: “De meeste kopers zijn énorm enthousiast. Je koopt per slot van rekening niet iedere dag een nieuw ‘thuis’. Bij elke nieuwe kennismaking voel ik de bruisende energie van mensen om er echt hun eigen ding van te maken. Ontzettend leuk dat ik hierin mee mag denken, helemaal als ik hen nog net even die ene tip geef waar ze zelf niet aan hadden gedacht. Tijdens de kennismaking is het heel belangrijk dat ik de klantwens achterhaal en alle opties bespreek om zo samen met collega’s het ideale thuis te realiseren.”

Afbeelding

Samenwerking collega’s

Jorien is de spil tussen het projectteam en de nieuwe bewoners, en hét aanspreekpunt van de bewoners. “De klant staat voor ons altijd op nummer één, een goede communicatie is hiervoor een must. Ook is het contact met mijn collega’s op andere locaties heel belangrijk. Iedereen denkt vanuit zijn of haar specialisme mee in oplossingen. Tijdens het hele bouwproces is het belangrijk dat we de kopers op de hoogte houden van de bouwwerkzaamheden. Daarom heb ik ook veel contact met de collega’s van de bouw.”

Afbeelding

Afwisseling

Wat het allerleukste is aan haar rol? Jorien: “Het persoonlijke contact met de klant en de afwisseling in mijn werk vind ik heel erg leuk. Ik werk samen met collega’s op kantoor, op de verschillende vestigingen, op de bouwplaats en op de informatieavonden. Tijdens een informatieavond geven we met het projectteam een presentatie aan de toekomstige bewoners. Kopersbegeleiders zijn ook tijdens de kijkmiddagen weer het bekende gezicht. Samen met de nieuwe bewoners gaan we deze middag voor ‘t eerst hun nieuwe woning binnen. Dat is altijd een heel spannend en vrolijk moment!”

Afbeelding